Salam Pembuka Bicara

Rabu, 23 Mac 2011

Jangan Jauhi Dari Aku.....

Assalammualaikum...




                 Ya Allah..Aku sunyi tanpa Mu..
                  Aku rindu dengan kasih sayang dari Mu..
                  Aku rindu akan kebesaran Mu.,.
                  Aku rindu dengan kedamaian hati ketika ku sujud pada
                   Mu..
                  Jangan Kau jauh dari kerinduan hati ku ini..


       Ya Allah..aku ingat lagi..
       Saat Kau menciptakan aku di dalam rahim ibuku..
       Kau menjaga aku..Kau meniupkan roh dalam diri Ku...
       Aku bersyukur dengan nikmat Mu..
      Kau menemani ku dengan nur yang menerangi kegelapan di alam rahim..
       Ya Allah..jangan pergi meninggalkan aku.


            Ya Allah..saat aku membesar..
             aku semakin alpa dengan duniawi..
             aku leka dengan kemewahan  dan kenikmatan..
             aku hanyut dek kerana arus duniawi..
              aku meninggalkan segala akan bicara di pandang masyar..
              aku lupa tentang siapa Tuhanku..
              aku berdosa..berdosa pada Mu..
              Ya Allah...Jangan palingkan hati ku dari Mu...


               Ya Allah...umur ku hampir dewasa..
               Aku mula memikirkan apa yang akan terjadi tatkala aku tua..
               Aku tertanya..bila saat malaikat izrail akan menjemput ku,.,
               Aku terbayang-bayang bagaimana keadaan aku di sekasa
               dengan azab neraka..
               Kerana aku begitu banyak dosa dengan Mu Ya Allah..
               Aku khuatir aku tidak dapat menjejak langkah ku ke Syurga
               Mu..
              Aku takut orang tua ku akan mendapat siksa dek kerana
              anaknya melakukan perkara mungkar....
              Ya Allah...pimpinlah aku ke jalan yang Kau redhai..









               Ya Allah..aku semakin menghampiri datang ke arah Mu..
                Aku bersyukur dengan hidayah dan pertunjuk dari Mu..
                Aku di beri peluang melahirkan zuriat dan tentera berjihad demi
                Mu..
                Aku dapat merasai nikmat-nikmat bahagia bersama mereka..
                Kembali ke pangkal jalan serta taubat ku...
                Kau menerima ku kembali...
                Aku malu dan kerdil dengan Kebesaran Mu...



                    Ya Allah..Kini aku telah kembali menemui Mu..
                    Malaikat Mu Izrail menjemput ku..
                    Aku tidak pernah ragu tentang alam kematian ku..
                    Itulah janji Mu kepada HambaMu..
                    Yang hidup akan mati juga..
                    Hanya Mu yang kekal selamanya..
                    Terima kasih Ya Allah..
                    Kerana Kau tidak pernah jauh dari Hamba-hamba Mu...




4 ulasan: