Salam Pembuka Bicara

Rabu, 9 Mac 2011

Hanya Tuhan Yg Tahu

Ya Allah..aku telah memendamkan suatu perasaan yg tidak pernah aku lalui selama ini..
Aku juga rahsiakan perasaan itu daripada si dia..
Kerana aku ingin menolak kasih yang ingin mekar..
di hati aku ini Ya Allah..
                                      Ya Allah..kau temukan aku..
                                      Dengan teman yg sejati..
                                      Menemani hidup membina mahligai bahgia..
                                      Dan menemani kesepian sunyi di hati ku ini..
Ya Allah..berikanlah aku kedamaian di hati yg abadi..
Perasaan resah di hati ku ini..
keinginan  diri ini menyintai seseorang..
                                      Ya Allah..hanya kau tahu akan isi hati ku ini..
                                       Sesungguhnya aku mengutmakan cintaku pd Mu..
                                      Berikanlah ku teman hidup..
                                      Agar dapat menghiasi sunyi hidupku..
Namun kerana batasan syariat..
Aku sedar aku harus menjaga batasan syariat hukum Mu..
Oleh itu aku harus kebalkan iman ku..
agar kasih ku pd seseorang harus ku tahan..
Kerana apa yg didalam hatiku ini..
Hanya Tuhan yg Tahu..

1 ulasan:

  1. mengapa manusia sering tidak sabar dalam memiliki jodoh??Allah telah bagi jalan yang mudah untuk memilikinya dengan hanya cinta kepada Nya dan menahan perasaan hawa nafsu..namun manusia tidak peduli malah memurka kepada Nya..Ya Allah aku xsanggup menghadapi Mu dengan tomahan soalan yang pasti tidak dapat aku jawab..

    BalasPadam