Salam Pembuka Bicara

Jumaat, 23 November 2012

Sunyi..rindu di zaman sekolah Menengah



Cukup untuk aku mengatakan..ana sunyi..aku rindukan sahabat-sahabat di zaman sekolah menengah..
Indahnya kenangan tatkala bersama mereka..keriangan tidak terkata..

Ya Allah..dapatkah aku rasai keindahan sebegitu lagi..

Suasana berada di kampus membuatkan aku keseorangan..
dan aku rindu..amat rindu pada suasana sekolah menengah..
namun apakan daya..fitrah manusia merindui perkara yang berlalu..aku akui dan aku perlu meneruskan perjalan hidupku..dan suatu hari nanti aku akan menempuhi alam pekerjaan dan alam perkahwinan..dan aku bukan peramal nasib apa yang akan berlaku pada diri ku..dan aku bukan tuhan untuk menentukan ketentuan takdir qada' dan qadar untuk ku..kerana aku hanyalah manusia biasa..manusia yang kerdil..manusia yng sering melakukan kesilapan di atas muka bumi..

Hati ini kini kian terhimpit kesunyian..terlalu sunyi..mengapa perasaan itu selalu wujud..dan mengapa perasaan itu akan membuatkan aku menangis..menangis..dan menangis...

namun ku pujuk hati..dan berkata "aku perlu kuat..kuat..kuat..dan aku yakin aku boleh lakukannya"
semoga ada hikmah ke atas apa yang berlaku..dan aku yakin Allah SWT telah tentukan pengakhiran hidup ku..dengan satu kebahagian..adakah di alam perkahwinan?itulah yang ku harapkan..
Insyallah..Amin..

10.40 malam
23/11/2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan