Salam Pembuka Bicara

Isnin, 5 Mac 2012

"Sesalan..dan Kemaafan"

Aku :"Dulu berlagak..nak cari perempuan yang cantik..putih tapi tak nak cari perempuan yang baik.yang
          sentiasa menjaga hati kita yang lebih utama lagi perempaun yang sentiasa akan mendidik kita untuk
          mendapat keredhaan DIA.."
Dia : "Maafkan saya..dulu saya anggap awak kawan saya..tak lebih dari tu..lagipun saya tak sangka yang awak 
         setia dengan persahabatan kita..maaf yer!
Aku :"erm yela"
Dia :"Tapi tu la saya ada dengar juga pendapat..yang bahawa....err....maaflah kalo terasanyer"
Aku :"pe dia??"
Dia :"Perempuan yang terasa diri banyak kelemahan dan rasa kekurangan..ramai lelaki yang tak nak tapi dia
         lah perempuan yang setia.."
Aku:"owh macam tu ker??so awak fikir macam mana??"
Dia:"saya rasa pendapat tu betul"
Aku:"kenapa pulak??
Dia:"erm entah la"
Aku:"dah agak dah..erm tak pela..saya dah pun faham awak"
Dia:"Faham??macam mana awak boleh paham saya?"
Aku:"saya nak tanya..dah berapa lama kita berkawan??"
Dia:"erm waktu form 4 kn??"
Aku:"erm salah..form 3..bulan 4"
Dia:"erm maaf la wak..saya lupa.."
Aku:"erm xpela..dah faham dah awak..erm lagipun sapa lah saya nie..saya kan.*****"
Dia:"Wak!!janganlah ckp mcm 2..saya betul-betul minta maaf..jangan cakap macam 2 ea??? :(
Aku:"ok2"


Ya Allah..jika dia tercipta untuk ku..
satukanlah hatinya dengan hatiku..
Jika dia bukan milik ku..
Damaikanlah jiwaku yang resah ini..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan