Salam Pembuka Bicara

Sabtu, 8 Oktober 2011

Sukar untuk aku katakan..

Ya Allah..
Hidup di bumi Mu ini..
Terlalu sukar bagi ku..
Aku lemah..
aku tak kuat menghadapi ujian dari Mu..
beri aku kekuatan Ya Allah...
Agar aku mampu meneruskan kehidupan ini..

Ya Allah..setiap langkah aku ini..
Aku basahkan bibir ku menyebut nama Mu..
Ku ulang..ulang..dan terus mengulanginya..
Aku takut aku jauh dari rahmat Mu..
Namun..seringkali aku kalah..aku jatuh..
Ya Allah.....

Titisan air mata ku..berjujuran..
Mengimbau kembali...
Kenangan aku..yg memusnahkan hidup aku,...
Aku tak terdaya menghadpinya lagi..
Mereka semua telah jauh dari aku..
Jauh..Jauh...terlalu jauh..
Tinggal diri ku sendirian..
Terkontai kanting memohon balas ihsan..
Tidak mampu untuk aku menahan ini semua..

Ya Allah...
Sukar untuk aku katakan..
Jika hidup ini..tidak sempurna buatku..
Kembalikan aku kepada Mu semula..
Jika aku hidup untuk derita..
Ambilkan aku semula....
Jika kebahagian tidak layak untuk aku...
Pisahkan roh aku dari jasad ku..

Ya Allah..
jika tangisan jiwa aku ini berhenti..
Berhenti aku dalam iman..
jika tersikasa hati ini..
Izinkan ia tersiksa dalam senyuman..
Jika tak mampu aku meneruskan kata-kata ini..
Izinkan aku pergi dalam menyebut kalimah syahadat Mu......


             **Insan Bernama Kekasih1404**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan